ورزش پیلاتس چیست؟

پیلاتس چیست وچه اصولی دارد؟

پیلاتس به وسیله ژوزف‌پیلاتس، متولد آلمان انجام شد که معتقد بود سلامت جسمی‌ودهنی ارتباط نزدیکی به‌هم دارند.

روش اوتحت‌تاثیر شکل‌های غربی ورزش، ازجمله ژیمناستیک، بوکس و کشتی‌فرنگی بود.ورزش پیلاتس، بدن را باتاکیدخاص بر قدرت مرکزی برای بهبود سلامت عمومی وتندرستی، تقویت می‌کند. تمرینات پیلاتس روی یک تشک ویا با استفاده از تجهیزات ویژه مانند reformer انجام می‌شود. ژوزف‌پیلاتس در ابتدا بیش از 500 تمرین برای سیستم خود ابداع کرد که درآن 34ورزش مورد استفاده قرار گرفته است. پیلاتس را می‌توان یکنفره یا گروهی انجام داد. اگربیماری داریدکه ممکن است نیاز به توجه داشته باشید، با مربی چک کنید که سطح کلاس‌ها مناسب شما باشد.

پیلاتس مجموعه‌ای از حرکاتی است که با تمرکز با استفاده‌ی همزمان از ذهن و جسم از جاذبه، وزن بدن ودستگاه‌های مخصوص برای مقاومت شما کمک می‌گیرد تا ماهیچه‌های تثبیت‌کننده بدن تقویت شوند.

انواع ورزش پیلاتس:

ا.پیلاتس استات:

درواقع پیلاتس استات، برند یک شرکت ورزشی است که دستورالعمل‌های خاص خودش را ارائه می‌دهد و لوازم پیلاتس را به فروش می‌رساند. استات روش جدیدی در پیلاتس است که در سال 1988 آغاز شده است. پیلاتس استات همه‌ی افراد حتی خانم‌های باردار و افراد مجروح می‌توانند ازآن استفاده کنند توسط متخصصین بازسازی و اصلاح شده تا قواعد علم ورزش وبازسازی مهره‌ها و ستون‌فقرات را به‌روز کند.

2.پیلاتس کنترل بدن:

به گفته‌ی جانان بیستر رئس موسسه‌ی مراقبت‌های ورزشی تخصصی انگلستان روش کنترل بدن نوعی پیلاتس است که به طور خاص روی بازسازی تمرکز می‌کند وبسیاری از پزشکان آن را برای بیمارانی با انواع جراحات توصیه می‌کنند.

perfesional

پیلاتس برای چه کسانی مناسب است؟

پیلاتس چیزی برای ارائه در همه سنین و سطح توانایی وتناسب، از مبتدیان گرفته تا ورزش‌کاران زبده دارد. این تمرین‌ها برای مبتدیان وافرادی که شرایط پزشکی خاصی دارند حمایتی فراهم می‌کند، reformer برابر مردمی که می‌خواهند بدن خود را به چالش بکشند، مقاومت می‌کند. با این‌حال، اگرآسیب ویا هرگونه نگرانی براب سلامتی داشته باشید ت.صیه می‌شود از پزشگ عمومی خود مشورت بگیرید.همه‌ی ما به ماهیچه‌های مرکزی قوی احتیاج داریم تا حرکت‌هایمان را پشتیبانی کنند.ماهیچه‌های مرکزی همان ماهیچه‌هایی هستند که لگن واستخوان پشتی رااستوار می‌کنند تا بهترین توازن ایجاد شود.

ورزش پیلاتس چه فوایدی برای سلامتی دارد؟

متخصصان می گویند که تمرین منطم پیلاتس به بهبود وضعیت‌بدنی، ماهیچه‌ها، تعادل وتحرک مفاصل ونیز کاهش استرس و تنش کمک می‌کند. برای ورزش‌کاران زبده می‌توانند با توسعه قدرت و انعطاف‌پذیری بدن، آموزش خود را تکمیل کنند وبه کاهش خطرآسیب کمک کنند با این‌حال، باید تحقیقات بیشتری دراین زمینه صورت بگیرد.

ورزش پیلاتس برای جلوگیری ازآسیب و ریکاوری سریع‌تر بدن بعداز آسیب:

اکثر ورزشکاران با استفاده از ورزش‌هایی مثل بدنسازی، فقط برروی عضلات ظاهری بدن خودکار می‌کنند در حالیکه با انجام ورزش‌پیلاتس می‌توانید عضلات کوچک خود را به کار بگیرید. عضلاتی که به داشتن تعادل، بهبود کنترل عضلات مرکزی بدن وتثبیت بدن تاثیر دارند.

ساخت ماهیچه‌های قوی وبدون چربی با ورزش پیلاتس:

تمرینات پیلاتس تمرکزشان برروی وضعیت صحیح بدن و هم‌ترازی آن است، و هنگامیکه این تمرینات به بهترین شکل انجام شود، نتیجه‌ی آن بدنی زیباست.

کارشناسان براین باورند که ورزش پیلاتس برای افزایش قدرت عضلات، بدون بزرگ شدن آن‌ها بسیارعالی است.

تقویت واستواری عضلات‌مرکزی بدن با ورزش پیلاتس:

تمرینات پیلاتس به زیبایی وآهستگی به شما آموزش داده می‌شود، تازمانیکه بدن شما بی‌عیب شود. با آموزش اینکه ستون‌فقرات خود را درهم‌ترازی صحیح نگه دارید،به عضلات‌مرکزی بدن خود کمک خواهید کرد که موثرتر کارکنند.

تقویت کف لگن با ورزش پیلاتس:

تمرینات منظم پیلاتس باعث تقویت عضلات لگن برای زایمانی راحت‌ترخواهدشد.

بهبود وضعیت بدن هنگام نشستن یا ایستادن:

انجام حرکات ورزش پبلاتس به بدن شما چگونگی نگه‌داشتن خود را دوباره آموزش می‌دهدوکم‌کم، کاهش نتایج منفی ظولانی نشستن وخیره شدن به تلفن همراه یا پشت‌میز نشینی را دز پی دارد.

آیا پیلاتس می تواندبه کاهش درد کمر کمک کند؟

شواهدی وجود دارد مبنی براینکه دردکمر برای افراد مبتلا به کمردرد را تسکین می‌دهد. استفاده از دستگاهی مانند Reformer، فرد را قادر می‌سازد تابا حمایت از دستگاه ورزش انجام دهد. لطفا توجه داشته باشید که مربیان پیلاتس از نظر علم پزشکی عالم نیستندونمی‌توانند تجویز،درمان کنند.

درمورد کاهش وزن چگونه است؟

پیلاتس یک فعالیت ماهیچه‌ای است که می‌تواند به شما درحفظ وزن سالم کمک کند. کلاس‌ها در شدت باهم متفاوت هستند. آن‌ها می‌توانند ملایم، یا پویا باشند ویک ورزش ارائه دهند. اگر می‌خواهید وزن کم کنید.توصیه می‌شود پیلاتس را با رژیم غذایی سالم وبرخی فعالیت‌های هوازی نظیر شنا،پیاده‌روی و دوچرخه سواری همراه کنید.